Når skaden er sket

Vi må dog erkende, at vi blot er mennesker, og uheld/skader kan forekomme. For at forebygge eventuelle skader, oplærer professionelle flyttefirmaer deres flyttefolk i at håndtere flyttelæs så skånsomt og professionelt som muligt. De gør ligeledes brug af det rigtige grej, såsom flyttetæpper bagagestropper og lignende. Det er vigtigt, at behandle dine ejendele som var det deres egne, da der kan være genstande af stor affektionsværdi og reel værdi.

Når skaden er sket, rapporteres kunden dette til en flyttemand, eller flyttemanden gør kunden opmærksom på samme. Der skal tages billeddokumentation af forholdet, som skal videresendes sammen med information såsom kvittering, model/model-nr. og købssted til flyttefirmaets administration. Det er essentielt for sagsbehandlingen, at beretningen fra kunde og flyttemand stemmer overens, da man herved kan udelukke eventuel spekulation. Når en skade er anerkendt og værdien overstiger en eventuel selvrisiko, sendes alt dokumentation videre til den respektive forsikring og forsikringen overtager fra dét punkt sagen. Flyttefirmaer er desværre ikke herre over sagsbehandlingstiden hos vores forsikringsselskab, men erfarer at det kan tage mellem én til seks måneder.

En skade er på ingen måde ønskværdigt, da dette kan medføre en negativ oplevelse hos vores kunde/kunder, så overvejer du at træde ind i vores butik og benytte dig af vores service, forsøger vi så vidt muligt, at gøre det hele så gennemsigtigt som muligt, så du ved lige netop hvilke vilkår der indtræder. Vi står selvfølgelig altid til rådighed hvis du har nogle uddybende spørgsmål